En ny tradition?

spelglädje brädspel sällskapsspelBooks & Coffee by Chris (Licens: Creative Commons)

Alldeles nyss var jag på väg att påbörja skapandet av en recension av KINGSBURG, men ungefär samtidigt som datorskärmens ljus träffade mina ögon insåg jag att det inte alls skulle bli något recensionsskrivande. Efter att ha kombinerat småbarnsföräldraskap, extremt märkliga arbetstider och en utmattningsdepression under det senaste året så insåg jag, alldeles precis nu, att jag behöver lata mig ett tag.

Nu snackar vi inte lata mig som i att ligga någon timme i hängmattan med en kopp kaffe eller att slentrianklippa gräs samtidigt som jag solar min blondbleka kropp. Nej, här snackar jag snarare lata mig som i att ligga i hängmattan och strunta i precis allting fram tills att kaffet har blivit till asfalt och gräset har blivit så långt att det börjar leta sig in i mina öron.

Just därför inför jag just i detta nu en sprillans ny tradition här på Spelglädje i form av Sommarsemestern. Jag vet att traditioner är till för att följas och sådär, men det är i nuläget oklart om det här verkligen kommer att bli en tradition eller bara en engångsföreteelse. Jag har heller ingen aning om hur det egentligen ska gå eftersom det här är så pass spontant att jag kom på själva idén 22.51 och bestämde mig för att genomföra den 22.58.

Frågan jag nu, när allt är bestämt och inknappat på tangentbordet, ställer mig är hur pass svår min Spelglädje-abstinens kommer att bli under semestern. Antagligen ganska svår, men jag kan i alla fall trösta mig med att jag får kasta mig tillbaka in den 16/8 när semestern är över. Fram tills dess hoppas jag att vi ses och hörs på sociala medier, det är alltid lika skoj att samtala lite oss nördar emellan.

Därmed önskar jag er en riktigt regnig och brädspelig semester!

Kommentera

